DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Výroba

 

Výroba...

Jak začít vyrábět, když se nemáte od čeho odrazit (žádný rozměr není daný) je složité.

Začal jsem samozřejmě rámem, který je v přední části zůžený na rozteč šroubů silentbloku uchycení motoru. Dále jsem šířku rámu přizpůsobil šírce zadní nápravy. Jako profil byl použit válcovaný profil U140 .

Změna: silentbloky zrušeny - motor uložen napevno k rámu

Následovalo uchycení motoru do rámu, uchycení přední nápravy přes kyvný čep. Přichycení druhé převodovky a spojení se zadní nápravou ( jak jednoduché  )

Umístění sedadla, podlaha, řazení, plyn, spojka , brzda, zapínání uzávěrky diferenciálu zadní nápravy, zapínání náhonu přední nápravy, zapínání pomocného zubového čerpadla na hydrauliku a naviják, montáž zubového čerpadla k posilovači řízení, umístění pístu k posilovači řízení, nárdž na naftu, nádrž na hydraulický olej ( 2x) - posilovač řízení + hydraulika, konstrukce přístrojové desky, výfuk, kompletní elektromontáž ( děkuji tímto Frantovi, který vše zapojil pokusnou metodou  P.S nic nevyhořelo)

 

Problémy nastaly při zprovozňování motoru. Původní chladič tekl, a motor nedobíjel. Nezbylo mi než sehnat chladič jiný. Narazil jsem na skoro nepoužitý chladič z avie. Okamžitě jsem ho z vrakoviště koupil a namontoval. Ovšem nastal zádrhel - chladič byl z nového typu avie a neměl nalévací hrdlo, měl jen z boku 2 trubky na koloběh vody. Byl jsem tedy nucen vymyslet expanzní nádrž, kterou jsem použil ze Škody Favorit.

Problém dobíjení

Jelikož nejsem elektrikář a vůbec netuším, sehnal jsem jiný alternátor z avie, ovšem kontrolka dobíjení stále svítila. Začal jsem zkoumat a zjistil jsem závadu, která byla na mé straně. Při demontáži motoru jsem zapomněl vyjmout " nějakou krabičku k dobíjení " a alternátor dával jen 6V oproti 12V. Ze sousedem jsme se dohodli vzít alternátor ze ŠKODY 110  a zkusit ho. Ovšem tělo alternátoru má o trochu jiné úchyty oporti původnímu alt. z avie. Zkusili jsme : použít tělo alternátoru z avie a vnitřek ze škodovky a po menších uprávách byl nový alternátor na světě. Byl jsem hrozně nedočkavý a proto přišla na řadu žárovka, 2 drátky a ruční vrtačka  radím nezkoušejte to :) vrtačka není schopna alternátorem roztočit do potřebných otáček. Alternátor putoval do traktoru a sláva............

Při první jízdě traktorem jsem zjistil veliký problém v lámání kardanových kloubů. Klouby mají velký úhel zlomu a proto se neotáčí plynule, ale " poskakují " není zde jiná možnost, než usadit druhou převodovku níž. Rozhodl jsem se pro řetězový převod mezi první a druhou převodovkou.

P.S   pracuji na tom

 ZMĚNA: 2 převodovka nahrazena přídavnou převodovkou z V3S. Dodám foto jejího umístění a vývodů na zadní a přední náhon. Řetěz zrušen

Převodovka z V3S umístěna svisle ( viz obr.) za převodovkou z avie. Při zapojení kardanu ( který je již podstatně níž ) k zadní nápravě jsem opět zjistil problém s kardanem. Kardan měl veliký zlom do boku. Moje zadní náprava z V3S má dif umístěn více napravo a já vývod z převodovky více nalevo. Pokusil jsem shánět druhou nápravu z V3S, která má dif nalevo, ovšem marně. Pustil jsem se do kompletního rozdělání zadní nápravy, vylisování nohavic,reduktorů a  jejich prohození. Náprava má nyní dif nalevo a vychází to suprově.


Byl proveden výjezd, zjistil jsem, že traktro je dosti rychlý, ale co se dá dělat. Pustil jsem se do výroby nevijáku - viz foto. Lano jsem použil 9 mm

Tvorba webových stránek na WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek